Læseferie

Det er godt og vel blevet vinter på New Zealand og det kan i den grad mærkes. Selvom min cykel er gået i stykker, er jeg alligevel ofte gennemblødt når jeg kommer hjem fra uni med bussen. Jeg mener når jeg siger der regner meget. Det er ikke ligesom derhjemme, der regner rigtig meget her! Størstedelen af dagen oftest nu. Der blæser også meget. 
En onsdag formiddag sad Klara fra Norge og jeg med hovederne begravet med hovederne i computeren for at løse statistik opgaver i computer lab. Pludselig lød der et bump, hvilket viste sig at være to vinduespudsere der var udsat for det pludselig vejrskift fra fint til hæsblæsende orkan. De hang i deres sikkerhedsudstyr og dinglede i 5 minutter før de kunne finde kontrol til at komme sikkert ned igen :o Heldigvis kom de ikke noget til, men det siger jo lidt om situationen. De ville jo ikke have udført arbejdet hvis de vidste det ville blæse sådan. Der har dog været et par gode dage ind mellem, som denne lørdag, hvor jeg gik en lang tur rundt i Mt. Eden og selvfølgelig på toppen af vulkanen igen.


Den sidste uge med undervisning isolerede vi bakterier fra jord og undersøgte dme under mikroskop. Derudover lavede vi smør fra mælk, hvilket var overraskende nemt :-) Ellers har der bare været en masse repetition inden det går løs med eksamen. 


Vores maori familie fra den weekend vi var på i starten af marts afholdt en farvelmidsag for os. Igen var der en hel masse lækkert mad og vi var alle mere end mætte. Det var min mening at tage et billede, men jeg nåede det simpelthen ikke! Fik dog taget et billede af Johanna og Isabella fra DK samt Paige fra USA. 


I lørdags var jeg på et lille marked i Mt. Eden med Henriette og Nick. Det var alle stande der solgte hjemmelavede ting. Så jeg bukkede under for en poster af en Amazon papegøje.


Jeg er nu også begyndt at blive i tvivl om, om alle mine ting kan være i min kuffert
- men det til den tid. Nu har jeg læseferie pg første eksamen næste mandag den 13.. På torsdag får jeg besøg af Rikke fra Australien. Det var hende jeg rejse med fra DK til Hong Kong og hun ville gerne besøge mig et par dage. Så det glæder jeg mig til :-)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket