Klar til afrejse

Det er nu ikke andet end 2 år siden jeg var på vej til mit første eventyr i Perus jungle som frivillig. Det føltes som en evighed væk fra spændende eventyr, så om få dage begynder et nyt på New Zealand som studerende på Auckland University of Technology.

Kort inden jul blev jeg - overraskende - tilbudt en studieplads her for dette semester, hvilket selvfølgelig var en mulighed jeg måtte gribe. Siden hen er det gået stærk med alle forberedelserne; visum, udlandsstipendie, legatsøgning, boligsøgning.. Ja, nu er jeg faktisk nået så langt at jeg bare mangler at pakke kufferten! 

Så er jeg klar til at lette fra Billund kl. 7.30 tirsdag morgen, hvorefter den 30 timer lange tur går gennem både Manchester og Hong Kong før jeg sætter mine ben i Auckland cirka kl. 7.30 torsdag den 18/2. For nærmere detaljer, har jeg lavet dette udsnit med de danske tider (til ære for især min mor), da det kan være forvirrende med tidsforskellen.


I Auckland venter først en uges Orientation efterfulgt af 4 måneders studie. Det er ikke helt nemt at finde et værelse at bo på, når man sidder bag computeren i lille Asferg, men jeg har da booket de to første nætter på YMCA Hostel, hvor jeg skal dele værelse med tre andre piger. Det har ellers sat mit planlægger-gen lidt på prøve kun at vide hvor jeg skal sove de første to nætter!

I alt bliver rejsen knap 5 måneder lang, hvor min vante hverdag med sandwich og gruppearbejde udskiftes gevaldigt. Det er en tid og en udfordring jeg glæder mig til at gå i møde! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket