Turist 😎

De sidste dage har været lidt stille med en masse praktiske ting der skulle ordnes. Er faldet rigtig godt til pÃ¥ Rocklands, hvor jeg bor og nyder stilheden udenfor byen larm og travlhed. 

Onsdag mødte jeg helt tilfældigt en tysk pige på det internationale kontor, som jeg faldt i snak med. Hende og hendes to roomies skulle samme dag ud og se et vandfald og det skulle jeg da være med til! Så det gjorde jeg.

Vi ankom til et rigtig hyggeligt sted kaldet Oakley Creek. Pludselig kom flere og flere tyskere og til sidst var der 10 af dem og så lille Maria fra Danmark. Men hyggeligt var det i hvert fald!


Beslutningen om at tage afsted var så spontan, at jeg ikke engang nåede at hente min bikini. Den skal jeg helt sikkert have med næste gang.

Tog revanche næste dag, som blev tilbragt på Takapuna Beach med to piger fra Canada. En rigtig lækkert strand og søde piger. Endda helt uden at blive solbrændt. Da vi blev mætte af solen gik vi lidt rundt i Takapuna mens vi ventede på bussen og opdagede en stor, smuk sø, hvorfra der var en badebro, som vi selvfølgelig skulle hoppe ud fra. Der var endda også sorte og hvide svaner, som svømmede rundt i vandet :-)



Fredag aften tog jeg og det danske kærestepar og deres roomie - i bedste kiwi stil - ind og se rugby. Det er de vilde med her i New Zealand. Det var Aucklands team Blues der var hjemmebane og de vandt heldigvis også 33-31. Jeg havde ingen ide hvad reglerne for spillet var, udover at det var tackling på tackling. Det meste gav dog mening til sidst og det var en sjov oplevelse med god stemning. Kampen blev dog også afsluttet med to mooners, der lige ville vise sig frem for verden!



Lørdag gik desværre ikke helt som planlagt. Vi skulle have været pÃ¥ hval- og delfinsafari, men grundet meget høje bølger mÃ¥tte dette aflyses. Jeg har endelig fÃ¥et fat i en cykel og hvad bedre er, er at den er fra en second hand cykelhandler, sÃ¥ den er billig og de køber den tilbage for det halve igen! SÃ¥ er jeg klar til at suse rundt i  Aucklanda vulkanlandskab 😎 Er dog lidt nervøs eftersom man skal køre i venstre side.. Men forhÃ¥bentlig vænner jeg mig hurtigt til det! Anyway, cykelhandleren var tæt pÃ¥ Auckland Zoo og i stedet for safari sÃ¥ vi sÃ¥ dyrene heri i stedet. Heriblandt den "berømte" new zealandske fugl Kiwi".


Nu er alt praktisk så småt ved at være på plads og "ferien" er snart slut, da jeg starter i skole igen tirsdag. Men den her gang glæder jeg mig faktisk til at begynde :-)



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket