Krebsen er på plads!

Lørdag flyttede jeg til mit mere permanente sted at bo - Rocklands accommodation hostel, der befinder i forstaden Epsom. Det er et super flot sted med ene værelse, dele køkken og bad og der er bare en rigtig fin og stor have med solsenge og BBC. Det eneste minus må siges at være beliggenheden, da det befinder sig 4-5 km fra universitetet og centrum. Kan tage en direkte bus knap 800 meter derfra, men om aftenen går der desværre ikke nogen hjem efter kl 23.30, så det sætter lidt en stopper for fester ;-) Derfor har jeg tænkt mig at kigge efter en cykel! Dog glæder jeg mig helt vildt til at skulle lave mad selv, da det er ret svært at finde andet mad end fastfood :o


Men som sagt, skulle jeg i dag til Sounds Of Summer party som var i Takapuna, hvilket er omkring 20 minutters bus fra centrum. Jeg mødtes med 3 amerikanske piger inde på City campus og fulgtes med dem. De var virkelig søde. Arrangementet var i virkeligheden slet ikke på stranden, men på en udendørs club tæt på. Det var godt at få forbrændt nogle af de hamburgere med dans :-) på vej hjem stod jeg af alt for tidligt og måtte derfor løbe 3 km i mørke og vulkanlandskab, flot Maria.

Søndag foregik på stranden Mission Bay sammen med de samme piger fra dagen før og plus nogle flere. Det var SÅ dejligt at mærke sandet og vandet igen. Var der selvfølgelig også tilpas lang tid til at blive total stegt trods jeg har brugt faktor 30 (aldrig brugt over 20!). Vi fik Fish and Chips, som er frituresteg fisk og pommes, hvilket er en slags specialitet her i NZ. 


Som i ser, total steg i hovedet halsen og et utal af andre steder. Det svier og mine øjne løber hele tiden i vand. Bruger aleo vera over det hele og det cooler det lidt ned. Prøver at passe mere på næste gang ;-)

Vejen hjem var noget af en tur. Det startede med at bussen der gik i retning af Newmarket, hvor jeg bor tæt på, var aflyst. Derfor måtte jeg indtil byen og skifte. Så med bus til byen og tog til Newmarket. Jeg plejer at stå af i Mt Eden shops som er lidt i en anden retning. I Newmarket handlede jeg mad og diverse ind og åbenbart så meget at kassedamen var helt lamslået da hun spurgte "You dont have a wagon? Are you Walking home?". Nej, jeg havde fået proppet alting i en kurv og ville gå hjem. Udenfor virkede mit kort på telefonen selvfølgelig ikke og jeg havde derfor ingen anelse om hvilken retning jeg skulle i. Heldigvis gik der en bus (det var jo søndag på landet) mod Mt Eden shops. Tror alligevel det var ret heldigt, for vejen havde været rigtig lang med tunge poser! Nå, men var på hostel igen kl 20.15, sååå. Jeg gik hen for at lave helt almindelig pasta og kødsovs (minus sovs) og eb flok kinesere blev hurtigt helt vild over min "lækre" mad og derned helt vilde over at jeg var dansker. Det er åbenbart for vildt. Men de var helt vildt søde og havde desværre kun en uge tilbage.

Så tilvænningen har været delvist svær, mest med at finde ud af transporten! 
Men nu har jeg da fået simkort og snart en bankkonto, så er ved at være helt på plads!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket