Midsemester

Hold da op, hvor har jeg haft travlt. Har lige haft mine 3 midsemester tests (midtvejseksamen uden hjælpemidler) og 12 afleveringer samt 1 quiz til en og samme uge. Uden løgn, er de fleste dage blevet brugt bag computeren på skolen arbejdsområder og prøve at huske pensum udenad.. Det lyder fedt, ikke? Jeg har ikke fået svar på prøverne endnu, men jeg føler faktisk at de alle gik godt. Til gengæld set jeg tydelig sammenhæng mellem teori og praksis og det hænger meget bedre fast end hvad jeg har været vant til fra Aalborg.

Vi har lavet lidt mere interessante eksperimenter på det sidste i laboratoriet. I food science har vi fx lavet hytteost af to mælk med forskellig fedtprocent, som ses på det første billede. I environmental microbiology har vi bestemt hvor mange og hvilke bakterier der finde i en almindelig vandprøve fra en dam. På det røde vækstmedie får coliforms en grøn metallisk udseende, der indikerer at vandet er forurenet. Det lyder mere avanceret end det egentlig er og jeg synes det er rigtig interessant, da jeg kan relatere disse eksperimenter til min hverdag.



På den anden side er det først nu gået for mig at midterm betyder at jeg er halvvejs i semesteret! Allerede! Ja, der er faktisk gået præcis 2 måneder og jeg har 2,5 tilbage.

For at komme ind på lidt mere spændende sager, har jeg tilmeldt mig en dykkerklub (wuhu!) som egentlig startede med en spontan overspringshandling fra læsningen, hvor jeg tog til et møde. På mødet mødte jeg en masse søde mennesker fra alle mulige baggrunde. Det virkede som om de har et rigtig godt sammenhold og jeg glæder mig til at skulle på tur. Det var meningen jeg skulle kickstarte vores to ugers semesterbreak med en dykkertur til Ohama, men desværre var strømmen for stærk :-(  Dog var der stadig godt vejr, så jeg tilbragte min første feriedag på den sædvanlige strand Mission Bay. I ferien sker der ellers en masse, masse rigtig spændende ting, som jeg fortæller om løbende!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket