Sydøen part 3

Vel ankommet til Queenstown tirsdag eftermiddag indlogerede vi os på det fedeste campsite. Alting er pricy i den her by og selvfølgelig var campsitet også det, men man får godt nok også noget for pengene. Strøm, vand, dump, bad, vaskemaskiner, tørretumblere, grill, køkken og ja, you name it.

Vi startede med at planlægge vores tur for de kommende dage. Johanna og jeg tog en tur i Gondol op ad et bjerg i Queenstown, hvorefter jeg afprøvede Luges, som er en slags slæder/radiobil lignende ting, som man styrer ned gennem en bane af bjerget. Og nej, jeg kørte ikke ud over banen eller noget, men det var sjovt! Der var i øvrigt fantastisk flot udsigt over Queenstown.


Til aftensmad afprøvede vi New Zealands bedste burgere på Fergburger. Der var vildt lang kø uanset hvornår man kom men til gengæld er det virkelig den bedste burger jeg har smagt til en flad 50'er. Herefter gik vi på icebar, der var minus fem grader kold og fik nogle lækre cocktails. Selvom vi havde fået skijakke på var der nu alligevel koldt.


Onsdag morgen blev Johanna og jeg afhentet og kørt til en kort zipline bane som var en del af en combi vi havde købt. Linen var 130 meter lang og jeg lavede supermand stil, hvor wiren var hægtet fastholder min ryg. Det var en god opvarmning.

Vi blev derefter kørt ud til Navis Swing, som er den største gynge i verden. Man falder først 70 meter hvorfor svinget er 300 meter langt. Johanna og jeg gyngede først i tandem forlæns, hvilket var helt vildt! Jeg var selvfølglig klar på mere adrenalin og tog en ekstra tur. Denne gang alene og baglæns. Det var endnu videre, men jeg nød også oplevelsen meget mere. Da jeg var hejst ud fik jeg selv lov til at trykke på knappen på fjernbetjeningen, der fik låsen til at slippe min gynge og så faldt jeg ellers bare. Det var virkelig en fed detalje! Jeg var vild med oplevelsen og gjorde det gerne 10000 gange igen!!



Efter dette sus var vi blevet godt møre og besluttede os for at slentre rundt i Queenstowns mange shoppegader og lidt indkøb blev det da også til. 

Torsdag morgen fortsatte turen videre op ad vestkysten, hvor en lang tur venter hjemad. Første stop var Franz Josef Gletsjeren, som er en stor isklump på på toppen af bjerge. De smelter virkelig hurtigt og nu er det kun muligt at besøge den via helikopter, da det er fare for sten- og isskred. Da vi jo nu engang kun er studerende og ikke millionærer, hikede vi en lille tur til et godt udsigtspunkt.  


Herfra var det allerede aften og vi havde kørt hele dagen. Endnu en lang køretur var der til færgen fra Picton og fra Wellington til Auckland. Det har været en skøn, skøn ferie, men jeg glæder mig til at sove i en seng, tage et varmt bad og selv bestemme hvad jeg skal have til aftensmad ;-) Ellers skal det vist bare vaskes tøj og i gang med læsningen igen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket