Done John

SÅ ER DER FERIE!

Jeg er færdig med mine fire eksaminer, som jeg følte gik helt fint. Forhåbentlig er det også det min endelige karakterer vil vise ;-) At jeg er færdig med eksamen betyder også at semesteret er slut. Det er utroligt at 4 måneders skolegang her i New Zealand allerede er ovre. Men det har været en fantastisk godt semester og jeg har følt mig virkelig tilpas på dette universitet. Jeg ville lyve, hvis der ikke har været sprogbarrieren engang imellem. Newzealændere snakker meget hurtigt og når det foregår på akademisk om glukose metabolisme eller iltsvind i en sø er det ikke altid til at følge mig. Værst har det faktisk næsten været når jeg til prøver skulle formulere mig på akademisk engelsk hurtigt og direkte fra hovedet. Der har dog klart været en kæmpe fremgang i mit engelsk - især skriftligt. Jeg har altid hadet at skrive og læse engelsk, men nu når jeg snakker dansk mangler jeg nogen gange et ord som jeg kun kender på engelsk! 
Men tilbage til skolen har det været en kæmpe opvokse at opleve en helt anden lærestil og skolegang. På science fakultetet er der ligeså meget laboratorie arbejde som der er forelæsning. Bare det er genialt. Løbende test og afleveringer samt laboratoriearbejde der relaterer til den forrige forelæsning har virkelig gjort min læseferie og forberedelse til eksamen nemmere. Nok har jeg i perioder haft meget travlt med fx 12 afleveringer, 3 tests og 1 online quiz i ugen op til midsemesterbreak, men jeg føler i den grad jeg er blevet klogere. Og det er det vigtigste, for det var jo grunden til jeg kom her i første omgang (næsten). 


Men da læseferien nu er slut, begynder min halvanden uges ferie her i New Zealands vintertid. Jeg har planlagt en masse spændende ture og skal selvfølgelig have sagt farvel til mine nye venner. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket