De første dage i Taricaya Lodge

Lufthavnen i Puerto Maldonado, Peru, var noget af en oplevelse. Selve lufthavnen, som var på størrelse med vores hus rummede ikke meget mere end et enkelt bagagebånd, som startede og stoppede, når det havde lyst, en enkelt gate og det var vist snart det. Men da min backpack trods alt dukkede op, var jeg meget glad :-) Herfra blev jeg mødt af Projects Abroads manager fra Taricaya lodgem, som bød mig velkommen og viste mig rundt i byen. Herefter sejlede vi 1,5 times tid ned af en flod, for at nå til Taricaya Lodge. Jeg blev inkvarteret i en hytte med to andre piger – en fra Tyskland og en fra Canada, som begge er vildt søde. Så det er jo toppen!
Torsdag startede dagen klokken 8 med animal feeding og igen klokken 14.30 hjalp vi en PhD studerende med at indsamle insekter fra junglen til hans projekt. Om aftenen gik vi på amazon bar længere nede af floden :-)
I går, fredag, startede dagen med at ro i kanoer til canopy, som er et højt sted i junglen, hvorfra vi så på fugle. Så omkring en times roning og et kvarter op ad en stejl hængebro var vi der ;-) sidst på dagen vaskede vi båden i floden, hvilket er min yndlings aktivitet indtil videre! Jeg nyder tiden her med masser af fysisk arbejde og søde mennesker og dyr.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket