Masser af skole

Endnu en skoleuge er gået. desværre en uge med en masse regnvejr, hvilket har resulteret i en masse skolearbejde. Så det er jo både godt og dårligt ;-) 
I laboratoriet i bæredygtig mikrobiologi har vi isoleret gule stafylokokker for blandt andet og se om vi er bærere af denne. Siden jeg selv har inficeret i knæet har jeg troet jeg var bærer, men disse forsøg viste det modsatte. Til gengæld viste det at jeg "nemt" blev smittet af de andre bærere. Dette kunne ses på min vækstmedie, hvor vi skulle sætte fingeren på før og efter håndvask (med sæbe, sprit og derefter tør over bunsenbrænder). Det burde næsten ikke være muligt for bakterien at nå at fange min finger inden jeg igen satte den på mediet, men det skete altså i form af en gul koloni. Det siger også lidt om hvor nemt bakterier overføres mellem mennesker og objekter og måske kan være en grund til jeg blev inficeret dengang. 


Derudover har jeg taget bussen pga regnen et par dage. En dag på vej hjem fra skole mødte jeg helt tilfældigt to gamle veninder fra Randers, Mette og Malene, som jeg har spillet håndbold med! De var på vej ud og besøge vulkanen, som jeg bor meget nær. Det var helt vildt at se velkendte ansigter så tilfældigt på den anden side af jorden!

Lørdag stod jeg meget tidligt op og tog en løbetur til Mt Eden vulkanen for at se solopgang. Ja, du læste rigtigt, jeg løb. Mit knæ er tydeligvis glad for klimaet hernede og jeg oplever ikke smerter før efter nogle kilometer. Så jeg træner og træner til jeg når grænsen :-) 
Udsigten var desuden virkelig flot!

Derefter cyklede jeg igen på Mission Bay strand eftersom lørdagen viste sig som den første solrige dag på ugen. Her rullede en stor Coca Cola truck ind med gratis cola til alle. Man behøvede ikke engang at bevæge sig efter det ;-) Det er et rent paradis!

Derudover har jeg i weekenden med mine to danske venner (kæresteparret) aftalt og bestilt påskeferie. Det bliver  vildt kan jeg fortælle... :-D

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket