Skolestart

Første skoledag blev overstået i tirsdags. Den bestod af 2x2 timer af henholdsvis Environmental microbiology og Food science. I virkeligheden var det mere 2x1,5 time og så med 10 minutters pause i hver. Da jeg ventede på at komme ind til første time ved jeg egentlig ikke hvad jeg havde forventet, men der var så mange asiatere! Så var der også få, som var lidt mørkere i huden og så lille blege og blonde mig fra Danmark. Det skulle nok blive spændende. Det viste sig så at klassen alligvel var en smule blandet, jeg faldt hurtigt i snak med en  newzealandsk pige som var rigtig sød! Hun hjalp med at få fat i laboratorie manualen vi skulle bruge til kurset og med at printe. Jeg har desværre dog kun det ene kursus med hende. 

Kendetegnene for kurserne hernede er indtil videre helt fine for mig. Fri mandag og fredag, hvert fag to gange om ugen, hvoraf det er en omgang teori og en gang i laboratoriet. Det er meget mindre teori end jeg er vant til fra Aalborg uni, men dog en del mere praktisk. Derudover er det et niveau jeg indtil videre sagtens kan følge med på. Den eneste ulempe er at der er store afleveringer og midterm-tests for hvert fag, der alle tæller med i den samlede karakter og de ligger i samme uge hver gang :-o

Til aften mødtes jeg med en gruppe internationale studerende på Vesbar, som er universitetets bar. Det var quiz aften og der var præmier på spil. Mit hold kom på en 3. plads og vandt dermed en billet til en koncert med en kunstner, som ingen vidste hvem var. Derudover var der et gavekort til en gratis burrito! Men sjovt var det i hvert fald med kategorier ligefra "Strange laws around the world" til "TV shows theme songs". 

Onsdag og torsdag gik primært i laboratoriet for de forskellige fag. Anvendt statistik var lab dog med computere, hvor vi skulle lære et bestemt program at kende. Derudover har vi i det "rigtige" laboratorie bestemt hvilke makronæringsstoffer (proteiner, sukker og stivelse)  der var i forskellige fødevarer i Food science, fundet mængden af proteiner i nogle forskellige prøver i biokemi og i Environmental microbiology testede vi luft for mikroorganismer og dyrkede E. Coli bakterier. Meget af dette er ikke nyt for mig og sammenlignet med Aalborg er det en del nemmere at gå til i  og med vi både får instruktioner før samt at blandingerne er lavet til os på forhånd. På AUT er man i mindre grupper og mere individuel, hvilket jeg tror jeg har trængt til. Vi har også en praktisk eksamen, hvor vi på egen hånd skal udføre nogle af de forsøg vi har lavet gennem kurset, mens en forelæser går rundt og kigger efter.


Da jeg havde fri torsdag havde jeg faktisk forlænget weekend til tirsdag (hvilket egentlig gælder de fleste uger)! Flere fridage end skoledage, det kan jeg lide! Men weekenden blev skudt i gang med at Henriette og jeg tog en tur på Dominos pizza og derefter besteg en mindre vulkan i knap 200 meters højde. Den  er aktiv, men havde sidste udbrud for mange mange år siden. Flot udsigt var dog.


Til aften tog vi ind i byen og fejrede en anden dansk piges fødselsdag med bowling. Jeg tror dog jeg skal være glad for ikke at leve af bowling som følge af mine pinlige resultater ;-)




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket