Waiheke Island, delfinsafari og One Three Hill

Eftersom mandag er en af mine fire ugentlige fridag (jep, kun 3 skoledage), drog to tyske piger og jeg til Waiheke Island der kun er 40 minutter væk med færgen. Vi startede med at hike 1,5 km til Oneroa og derefter 5 km til Palm beach. Waiheke er kendt for smukke strande og vinsmagning og det må man sige det var!

Desværre var der lidt skiftende vejr, men da heldigvis kun småregn da det var værst. Efter en tiltrængt badetur tog vi bussen til Onetangi og herefter videre til Surfdale. Herfra gik vi gennem Blackpool og tilbage til færgen.


Det var en afslappende dag på en smuk og rolig ø. 


Udover at tilbringe mandagen i disse skønne omgivelser har ugen mere eller mindre stået på skole. Ikke fordi det er helt uoverkommeligt, men vi er rigtig kommet igang nu. I nogle fag er der tests efter hver forelæsning, laboratorierapport efter de fleste forsøg samt afleveringer her og der. Jeg føler jeg er rigtig godt med fagligt, men det er en udfordringer skrive afleveringerne, da jeg jo slet ikke er vant til at skrive på akademisk engelsk! Engelsk grammatik ligger langt tilbage ;-) (faktisk 4 år)... Men det skal nok gå. Har to fag med en newzealandsk pige der har været så sød at sende en af hendes gamle rapporter i et lignende fag til mig, så jeg kan de hvad de forventer. Så nok er det ikke mange timers teori som jeg er vant til, me mere praktisk i form af laboratoriearbejde samt hjemmeopgaver, hvilket bare virker helt perfekt for mig!

Torsdag var der velkomst fest for alle internationale studerende på AUT. Heldigvis var jeg jo ikke en af dem der skulle i skole dagen efter ;-)

Lørdagen blev tilbragt på en båd til hval- og delfinsafari. Vi så en hel masse delfiner, men desværre ingen hvaler. Derfor fik vi en voucher til en ny gratis tur, så det er helt okay. 


Søndag tog den tyske pige og jeg på hike til One Three Hill, som er en vulkan i cirka 200 meters højde med et mindemoment på toppen. Det skulle være en mand der gav dette jord til byen og til gengæld skulle de opføre et mindemoment på toppen af vulkanen til gengæld. Ja, hver sin drøm tænker jeg ;-) Men det var smukt og på vejen så vi endelig alle de får, som New Zealand skulle være så kendt for!


En ny skoleuge venter forude uden de helt store planer. Endnu. Det er jeg sikker på nok skal komme ;-)


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket