Eventyrbyen Baños

Mandag ankom vi så endelig til eventyrbyen Banos. En flot by omringet af bjerge, vulkaner og floder. Søde mennesker der kan snakke engelsk og en masse andre backpackere. Og så alle de vilde ting man kan prøve! Vi satte os ind i en taxa og blev kørt til vores hostel – troede vi.. Vi endte op på Chimenera Hotel i stedet for Chimnera Hostel. Flot! Damen i receptionen så med det samme på os at vi havde booket hostel og ikke hotel. Så en gåtur på 6 blocks med fuld oppakning og så kom vi til det rigtige sted. Fint sted, hvor der blandt andet var pool og et vælg af morgenmad på tagterrassen. Og så var det jo billige ;-) Mandag blev brugt på at gå rundt i byen, spise italiensk og snakke med forskellige tur guider.
Tirsdag havde vi booket cannoying og ziplining. Cannoying var rigtig sjovt og et adrenalinsus! Her gik vi rigtig højt op på et bjerg, hvorfra vi begyndte vores rapelling ned af 6 vandfald. Det var for vildt! Om eftermiddagen zip linede vi. Her bliver man med seler og kabiner spændt fast til en “snor” som gik gennem junglen, over vandfald og så videre. I alt 2000 meter. Vi prøvede forskellige positioner i luften, som normalt siddende, på hovedet og supermand. En rigtig sjov tur med en smuk udsigt! Siden vi havde mødtes havde vi snakket om det bungee jump der, som vi begge to egentlig var vildt bange for at prøve. Tirsdag aften gik vi så igen hen til tour biksen for at høre nærmere. Det viste sig at de havde noget kaldet et swing jump, som er nogenlunde det samme, men man svinger bare frem og tilbage i stedet for op og ned. Det var vi lidt mere hooked på, men stadig rigtig nervøse! Vi bookede og betalte for swing jump og paragliding til om onsdagen, så det skulle jo ske..

Og skete gjorde det! Jeg sprang fanme ud i et elastik og jeg er så stolt af mig selv! Troede jeg godt nok aldrig jeg kom til. Jeg var dødnervøse hele morgenen, men dengang jeg stod på platformen og kiggede ud på bjergene og ned på vandfaldet blev jeg på en eller anden måde rolig. Instruktøren talte til 3 to gange og så hoppede jeg bare uden overhovedet at tænke noget. Fra jeg hoppede og til jeg sad og gyngede under broen nåede jeg ikke engang at tænke. Det var det vildeste andrenalinsus!
Hos Nadia gik det lidt værre, det blockede helt for hende og hun stod der i rigtig lang tid og blev nervøs, selvom hun ellers havde været helt afslappet indtil. Det endte med instruktøren skubbede hende, så det endte med at hun alligevel gjorde det :-)

Senere på dagen tog vi ud for at paraglide. Her havde vi så udsigt over den aktive vulkan Tungurahua! Vildt flot! At paraglide var ikke det vilde sus, men flot var det og en speciel oplevelse også. På vejen tilbage til byen, blev det mørkt og her kunne vi for alvor se vulkanens aktivitet! Det begyndte at lyse rødt, men efterhånden kunne man se, hvordan lava og sten sprøjtede op af vulkanen og gled ned af den. Må nok indrømme, at det er det vildeste jeg nogensinde har set! Det handlede udelukkende om at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, da vejret ændrede sig hele tiden. Så vildt! Om var vi godt møre og sultne efter alle de vilde oplevelser, så vi tog på steak house og fik en ordentlig bøf!
Torsdag stod vi tidligt op for at bade i de varme kilder i udkanten af byen. Vi var der klokken 6, hvor der var færrest folk og vandet var renest. Der var tre bassiner: et rigtig koldt, et rigtig varmt og et brændende varmt! Al vandet kom fra den aktive vulkan. Først gik man i det kolde, som virkelig stak. Det næste varme, som også virkelig stak, men var til at holde ud. Det sidste skulle man først skylle sig i iskoldt vand for ikke at mærke hvor meget det brændte! Og brændte gjorde det! De siger, at det har en medicinsk virkning og så er alting naturligt. Vandtemperaturerne er helt naturlige!
Senere fik vi massage og lækker mad og så med bussen tilbage til Quito. Banos var det flotteste sted omringet af bjerge, vulkaner og vandfald. Det har været så vildt og grænseoverskridende at prøve så mange ekstreme ting. Vi har virkelig levet livet i denne by! :-)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket