Mere arbejde!

En ny arbejdsuge er begyndt og vi sagde farvel til en del, som er taget afsted i weekenden :-( Heldigvis, er der kommet 2 nye på conservation projektet og en af dem (samt en ny på teaching) bor på vores vej midt ude i ingenting! Så efter vores løbetur mandag aften, hvor vi var ret svedige og røde, mødte vi dem for første gang. Nogle rigtig søde piger fra henholdsvis Tyskland og New York.

Vi nyder begge stadig at være i dette fantastiske land. Søde mennesker og en ekstremt flot natur! Vores værtsfamilie mor prøver at lære os spansk og vi prøver at lære hende engelsk, så det kører bare! Hvor ville vi dog ønske at man kunne emigrere til Galapagos ;-)

Tirsdag tog vi til højlandets lagune, som er en sø, der ligger i et krater fra en vulkan. Ved søen var der mange frigates (fugle med en rød klump under næbbet), som vaskede sig i søen og havde reder omkring. Her gik vi rundt i godt 3 timer, for at fylde plasticrør med rottegift, så rotterne ikke spiste æggene og ungerne fra frigate fuglenes reder.
Om aftenen tog vi en kort tur på bar. De to nye piger på vores vej skulle nemlig være hjemme klokken 23 og vi var egentlig også ret trætte, så det passede os fint! :-)

Onsdag stod dagen på arbejde i El Progreso, som er et stykke land ejet af Projects Abroad. Arbejdet bestod i først at grave huller til en masse 'native plants' og herefter plante dem. Af en eller anden grund bliver Nadia og jeg altid sat sammen med drengene om at grave, mens pigerne plukker blade til kompost eller noget i den stil! Men god motion må man sige, det giver sved på panden at grave i leret jord midt i formiddagssolen! Da det var gjort, skulle vi cleare for ukrudt, buske og sten i et større område med macheter. Det var faktisk en skøn og hård dag som dem i Peru, men da jeg på grund af fingeren ikke kunne få ordentligt fat i macheten, måtte jeg på tøsernes hold og køre alle bunkerne af ukrudt væk :-(

Torsdag var en rigtig god dag! Fra morgenen af tog vi på stranden for at tælle leguaner og samle skrald. En hyggelig og lang gåtur på lavestenene langs kysten. Vi så mange leguaner og fugle som blue footed boobies, frigates og pelikaner. Efter højst en times arbejde stod den på ren ferie! Vi badede, snorklede og hyggede på stranden Puerto Carola. Havskildpadder og søløver væltede rundt i vandkanten mens fuglene dykkede efter fisk, sikke et syn!

Da vi efter stranden kom tilbage til kontoret fik vi den glædelige nyhed, at et af Santa Cruz' dykkercentre havde to ledige pladser på lørdag til Seymor! Yes yes yes! Det var lige den dag og destination vi ønskede! Vi fik billige bådbilletter og et billigt hostel på Cruz i weekenden, så denne gang kører tingene bare på skinner! Og så løb vi da lige intervaltræning igen!

I dag skal vi hen på den lokale skole til 'dirty day', hvor vi skal gøre rent, male og ordne haven. Bagefter holder lederen fra Projects Abroad William en BBC-frokost for alle frivillige fra Projects. Lækkert! Bagefter skal vi nå båden til Santa Cruz, turistøen, klokken 3, hvorfra vi både skal besøge Seymor og Floreana øerne. Vi er tilbage på San Cristobal mandag.

Ser frem til en skøn(!) weekend!