Peru over and out

Den sidste uge har stået på hårdt arbejde. Grav og slæb var temaet. Vi har blandt andet arbejdet i en ødelagt bananplantage, hvor vi har fjernet døde træer og plantet nye. Et nyt skildpaddecenter ved at blive bygget, så vi har hjulpet med at fælde træer og grave huller. På min sidste arbejdsdag i går, fik jeg selv lov til at vælge aktiviteter, så valgte dyrerne. Fodre, gøre bure rene og hjælpe med de skadede dyr på hospitalet. Om aftenen tog alle frivillige en alkoholfri aften på Amazon Bar for at spille pool, dart og kort (og sige farvel). Skøn dag!
Trods hårde arbejdsdage, våde gummistøvler, koldt badevand fra floden, klorin-drikkevand og en helvedes masse myggestik, har det været alle pengene værd og en oplevelse for livet at være i Peru på Taricaya reservatet. Jeg fortryder på ingen måder! Har fået en masse nye søde venner fra rundt omkring i verden og har lært en masse om denne anderledes natur i den sydamerikanske jungle. De søde junglebørn stod endda tidligt op for at spise morgenmad med mig og vinke farvel, da jeg tog med båden. Mine roomies (fra Tyskland og Canada) har endda været så søde at skrive en hilsen til mig: Både i min bog og på opslagstavlen i spisesalen. Heldigvis har hende fra Canada lovet at besøge mig i DK en dag :-)
Dette ophold har ikke været andet end lige mig! At hoppe i floden efter en hård arbejdsdag, springe ud fra et træ ned i floden, passe aber (som elsker at kramme en), se en vild pumas fodspor på expedition i junglen, blive sort af en ellers hvid frygts saft og være med til at sætte en nu rask abe fri i junglen har især gavnet opholdet. Og ikke mindst har det været for vildt at se Machu Picchu!
Peru har været det vildeste eventyr, men det er tid til at sige på GENSYN. Vi ses stensikkert igen. Nu er det tid til nye eventyr i Ecuador!


Og en efterspurgt liste af nationaliteter på min sidste dag:
1 anden fra DK
3 fra Tyskland
1 fra Sverige
1 fra England
1 fra Japan
3 fra Canada
2 fra Frankrig
1 fra Belgien
2 fra Schweiz
1 fra Holland
2 fra Australien
x

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket