Den sidste tid i Jabicoa og Havana

I Jabicoa indlogerede vi os på (endnu) et all-inclusive hotel fra fredag til søndag;-) Her viste sig at være nok den allerbedste buffet til dato! Med egen strand og et rigtig lækkert værelse (med balkon) er vi godt tilfredse. Det er ved at være Nadias sidste tid på Cuba, da hun allerede skal videre på mandag, så det skulle jo være godt. Og hold da op, hvor er det godt!

Med to overnatninger i Jabicoa blev tiden brugt ved buffeten, stranden og ved poolen - som en rigtig charter ferie efter vores smag, hvor det største problem er, hvem der skal hente næste omgang ;-) om søndagen skulle vi videre, men en killing havde besluttet sig for at bosætte sig i motoren på bilen, så der gik da en lille times tid med at få den ud derfra. Vi endte med at tænde motoren og pludselig, uden nogen af os så den, var den i bilen ved siden af :-o

Søndag den 1. juni var også dagen, hvor det var tid til at sige farvel til vores lille Geely Panda, som ellers har været så dygtig og trofast i løbet af alle 2294 kilometer. Ikke mindst har den ladet os køre lang tid efter den begynder at blinke for manglende benzin.

At komme tilbage til Havana var en smal sag! Vi fandt Hotel Plaza i første hug (det som vi også boede på sidst i Havana med morgenmad og pool). At finde tilbage til Via Rent A Car i den anden ende af dette virvar af en storby var en anden sag.. Vi faldt i snak med en taxa chauffør, som fortalte en lang besværlig vej. Vi besluttede os for at prøve og kørte faktisk slet ikke forkert igen! Da vi kom frem til kontoret havde de selvfølgelig lukket. Vi spurgte det tilhørerende hotel og de sagde de ville være tilbage om få minutter. Det var det ikke og en halv time efter sagde de at vi måtte til hovedkontoret tæt derpå. Så det gjorde vi og vi afleverede bilen og skulle have hele depositummet tilbage. Men, det kunne kun det lille kontor gøre. Så damen ville ringe til det lille kontor, så han kunne overføre mandag. Et held jeg er her 4 dage mere, da det tager 3 dage at overføre, så jeg kan nå derud, hvis der bliver problemer. Og selvfølgelig blev det forklaret på spansk!

Søndag var også Nadias allersidste dag på Cuba og sammen med mig. Efter næsten 2 måneders rejse sammen er det ret underligt at sige farvel. Men vi gik absolut det bedste ud af dagen efter al det bil sjov. Vi spiste pizza til frokost og da vi kom tilbage til Plaza i den gamle bydel gik vi på cigarshopping. Vi måtte vist begge indrømme at cigarer var ret dyre, men man kunne da ikke komme fra Cuba uden sådan nogle! Bagefter var det sent på eftermiddagen, men da vi ikke var specielt sultne efter al den pizza, tog vi en aftendukkert i poolen.
Til aften fik vi beskedent kylling og ris, som jo var billigt og som matchede vores ikke-eksisterende appetit. Til dessert skulle vi prøve verdens bedste daqueris efter cubanernes mening. Men man måtte da sige, at de bestemt ikke var dårlige! Vi havde bestilt en jordbær og en ananas og vi var nødt til at få en mere ;-)

Vi købte vores favorit is bøtte til at gå tilbage til hotellet på. I fjernsynet så vi igen Disney filmen OP, som vi ellers har set en tre gange på min iPad og nu et par gange i TV..

Midt i nat (ved cirka 4.30 tiden) ringede Nadias vækkeur, hun skulle tidligt afsted. Så jeg stod også op for at gå med ned og sige farvel til hende. Det bliver jeg sgu aldrig god til.. Det var helt sørgeligt efter hele 2 måneder sammen. Men det har været sjovt! Nu skal de sidste dage bare bruges på ren afslapning, sådan virkelig ren afslapning inden turen går til lille Danmark om 3 dage.