Et dykkerparadis i Maria la Gorda

Efter et fantastisk hyggeligt ophold i Viñales, gik turen mod Maria la Gorda. En køretur på omkring 150 kilometer helt med til sydvest siden. 

Vi kom til en større by, Pinar del Rio, hvorfra i følge kortet skulle på motorvejen fra. Det var ligeså svært at finde rundt som i Havana. Ingen skilte, ingen mennesker vidste hvor vi skulle hen. Der var ikke mange tegn! Det viste sig at motorvejen var en landevej - dog noget bedre asfalteret end de tidligere vi har kørt på. 

Vi kom igennem byer, som ikke var meningen, men vi nåede da frem og kunne bekræfte at kortet ikke kunne bruges til en fløjtede fis, selvom det var købt ved et turistbureau. 

Maria la Gorda skulle efter sigende være fastlandets bedste dykkersted. Det ligger bogstaveligt talt i ingenting og med et eneste hotel, som er åndssvagt dyrt. 
Men der er virkelig lækkert. Ligesom Cayo Levisa i en større udgave. Med bounty strand, hængekøjer, buffet og ren afslapning. 
Det er fint med en enkelt nat eftersom prisen er 60 CUC for et dobbeltværelse! Det er mere end dobbelt så dyrt som noget andet vi har betalt for.


Mandag morgen tog vi med båd ud og dykke. Nadia fik et enkelt og jeg fik to dyk. Første dyk var rigtig smukt med mange forskellige koraller og farverige fisk. Vi kom ned på 22,5 meter i 43 minutter. Andet dyk var for advanced dykkere, så Nadia fik tannet lidt imens. Det var det vildeste jeg har prøvet! Vi kommer alle 6 ned. Vi befinder os over et ret smalt hul efter min vurdering og de er stadig flotte koraler og fisk rundt omkring samt pilerokker og nogle brune rokker! Instruktøren spørger om vi er klar og det er vi. Så dykker han med hovedet først ned i hullet! Jeg er nummer 2 efter ham og syntes det var ret svært at gøre uden at ramme noget, men jeg gjorde det og vi kom ned i en længere tunnel fuld af dragefisk og lidt større fisk. Wow!
Vi kom ned på 23,2 meter og i alt 42 minutter. 

Jeg er nu oppe på at have været 12 timer under vand i min dykkerkarriere på 26 dyk. Efter mit sidste dyk satte vi kursen mod Bay of Pigs. Et andet godt dykkersted. Men siden der 6-7 timer dertil tager vi en overnatning i Las Terrazas' telt igen :-) denne gang regnede det i det mindste ikke ind, men jeg vågnede dog ved en gris gik og gryntede ved vores helt. Det var ret sært!!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dykning i Rødehavet

Doha

Patong, Phuket